15/09/2013

My best friend's wedding


My speech - in Swedish

Erika och Jens, jag är otroligt glad att jag fick vara delaktig av er sagolika dag. 

Häromdagen när jag tänkte tillbaka kom jag på att jag och Erika nu varit vänner otroligt länge. Vi började första klass ihop för lite över 25 år sedan och vi blev oskiljaktiga bästisar direkt. Det var tiden då vi arrangerade gossedjurs-discon om kvällarna och om dagarna slängde vi över de stackars gossedjuren över skolgårdsmuren för att sedan gråtfärdiga och helt övertygande gå till fröknarna och säga att de hoppade över själva.

Det var länge sedan. De senaste 15 åren istället har vår vänskap fått stå ut med en hel del avstånd. Du var i USA ett år och de senaste 9 åren är det jag som varit utomlands. Men det har aldrig varit några problem för oss. Vi har alltid hållit en naturlig, nära och regelbunden kontakt oavsett var i världen vi varit. Ibland kanske det gått en vecka eller två men sedan har det alltid ploppat ner ett litet enkelt meddelande i stil med "godmorgon sötnos, jag ville bara önska dig en fantastisk dag". Något så litet och enkelt som förgyller din vardag.

Erika, du är en av mina absolut bästa vänner. Jag har alltid uppskattat din lojalitet, din energi och din intelligens. Ibland måste man kanske vara ute i god tid för att få en plats i ditt fullspäckade schema men samtidigt vet jag att om något skulle hända och jag verkligen skulle behöva dig så skulle du direkt finnas där för mig i vått och tort - det kallar jag en riktig vän.

Jens, du dök in i Erikas liv under mina år utomlands och jag har ännu inte fått äran att väl lära känna dig. Men jag har förstått att du är en ritkig bra kille, men starkt tålamod och stort hjärta. Du är precis som Erika en aktiv prick som inte har något emot att paddla Stockholm runt på förmiddagen och på eftermiddagen cykla till Ekerö och tillbaka. Galenskaper som gör att jag tycker ni passar så otroligt bra ihop. 

Därför vill jag nu höja glaset och skåla för er, för denna fantastika dag och en lycklig framtid.
Skål.

---

Pictures from the day follows below:

Make up and hair preparations
Bride and bridesmaid's lunches 
Bride and bridesmaids buquettes
 The beautiful bride and her three bridesmaids  

Photo time - smile!
 Erika - that I have known since she was a small girl - suddenly an amazingly beautiful bride
I am speechless.

The big family!
 The most beautiful bride ever!





 squeezed bride...
 As I was part of the ceremony I have no pics from the church but here they are - man and wife!
 Stunning!






 Magical


 Best friends since 25 years
 Bye bye and thanks for a great wedding weekend :)

To make it short I just would like to say it was a great day. 
Erika had planned every moment extremely carefully which made the day, the planning and the activities very pleasant and simple for the guests. Jens and Erika had chosen, as you can see from the photos above really beautiful locations for both the hotel stay, the church and the dinner party. 

Thank you Erika and Jens for an unforgettable day. 

xoxo

2 comments:

  1. Underbara bilder på ett jättefint par
    Kram Eva

    ReplyDelete
  2. Looks like a fabulous wedding

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...